Lagu Hari Kemerdekaan: Saya Anak Malaysia

Jom kita nyanyi lagu Hari Kemerdekaan! Lagu wajib Hari Merdeka ni. Sambil tu kita hayati bersama lirik lagu Hari Merdeka. Setiap bait liriknya, sangat indah. Lagu patriotik Malaysia - Saya Anak Malaysia.

Lagu Hari Kemerdekaan: Saya Anak Malaysia, lagu hari kemerdekaan, lagu dan lirik Saya Anak Malaysia, lirik lagu patriotik Malaysia - Saya Anak Malaysia, lirik lagu wajib hari merdeka, lirik lagu Saya Anak Malaysia
Lagu Hari Kemerdekaan: Saya Anak Malaysia
Artikel menarik:

Lirik Lagu Saya Anak Malaysia

1957 Bulan 8 Kita Merdeka,
Setelah Dijajah Oleh Orang Inggeris,
Kamikaze Dan Portugis.

Saya Anak Merdeka 4x

Sedikit Masa Harus Diluangkan,
Fikirkan Sebentar Apa Yang Dijuangkan,
Adakah Merdeka Sekadar Laungan,
Merdeka Semuanya Keluar Gaungan,

Merdeka Lebih Dari Tiga Jeritan,
Merdeka Bebas Dari Kesempitan,
Pemikiran, Otak, Akal, Minda,
Mungkin Tiba Masa Definisinya Dipinda.

Hujan Emas Di Negeri Orang,
Hujan Batu Di Negeri Kita,
Walaupun Cantik Negeri Orang,
Tentunya Malaysia Cantik Lagi!

Dari Perlis Ke Kota Kinabalu
Rakyat Bersatu Dan Maju,
Bumi Bertuah Hasil Melimpah,
Siapa Rajin Hidup Mewah.

Saya Anak Merdeka 4x

Melayu, Cina, Iban, India,
Kadazan Portugis Pun Ada,
Semua Kaya Dengan Budaya,
Di Bawah Kibaran Satu Bendera.

Saya Anak Merdeka 2x
Saya Anak Malaysia 4x

Terasa bersamangat bila nyanyikan lagu Hari Kemerdekaan: Saya Anak Malaysia. Eh selain dari lagu ni, lagu Keranamu Malaysia jugak lagu patriotik Hari Merdeka. Selamat menyambut Hari Kebangsaan untuk semua.

No comments:

Post a Comment