Ads GA Leaderhead

Gaji, Kelayakan & Tugas Konstabel Sokongan

Gaji, Kelayakan & Deskripsi Tugas Konstabel Sokongan | Ada yang berminat ingin menjadi konstabel polis sokongan? Nak tahu apa kelayakan konstabel sokongan? Gaji konstabel sokongan (gaji konstabel sokongan gred yt 1) dan juga apa tugas konstabel sokongan. Jom baca info di bawah.

Apa itu konstabel sokongan? Konstabel sokongan ke konstabel. Ramai yang nak tahu. Kini, pengambilan konstabel sokongan dibuka. Pemohon yang memenuhi syarat, sila datang untuk temuduga terbuka konstabel sokongan. Hebahan: JAWATAN KOSONG KONSTABEL WANITA & KONSTABEL SOKONGAN 2016

gaji konstabel sokongan, tugas konstabel sokongan, kelayakan konstabel sokongan, temuduga terbuka dan pengambilan konstabel sokongan, konstabel sokongan ke konstabel, gaji konstabel sokongan gred yt 1, apa itu konstabel sokongan
Kerja kosong PDRM konstabel sokongan

Gaji Konstabel Sokongan
Gred gaji bagi jawatan konstabel sokongan ialah YT1. Gaji konstabel sokongan sekitar RM852 sehingga RM2,408. Manakala untuk kadar gaji tahunan konstabel sokongan pula berjumlah RM85.

Kelayakan Konstabel Sokongan (Lelaki dan Wanita)
1. Warganegara Malaysia
2. Umur tidak kurang 18 tahun dan tidak lebih daripada 28 tahun pada tarikh
pendaftaran permohonan secara online dalam Suruhanjaya Perkhidmatan Awam
(SPA)
3. Lulus PMR / SRP
4. Kepujian dalam BM dan 4 mata pelajaran lain termasuk Matematik
5. Lulus ujian pemeriksaan fizikal. Sumber: Konstabel Sokongan  

gaji konstabel sokongan, tugas konstabel sokongan, kelayakan konstabel sokongan, temuduga terbuka dan pengambilan konstabel sokongan, konstabel sokongan ke konstabel, gaji konstabel sokongan gred yt 1, apa itu konstabel sokongan
Jawatan kosong polis konstabel sokongan

Deskripsi Tugas Konstabel Sokongan
Konstabel sokongan menjalankan tugas-tugas kepolisan selaras dengan fungsi di Jabatan Pengurusan, Jabatan Siasatan Jenayah, Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam, Jabatan Sumber Strategik dan Teknologi, Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik, Cawangan Khas, Jabatan Siasatan Jenayah Komersil, Jabatan Pencegahan Jenayah dan Keselamatan Komuniti dan Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard. 

Antara tugas konstabel sokongan ialah mentadbir, merancang pencegahan jenayah, menyiasat, menangkap dan mendakwa, mengatur kawalan trafik, mengumpul risikan, menyediakan peralatan dan perhubungan, mengekalkan keselamatan awam di darat, laut dan udara bagi mewujudkan suasana aman dan tenteram di kalangan rakyat dan negara.

Moga perkongsian tentang Gaji, Kelayakan dan Tugas Konstabel Sokongan membantu mereka yang ingin menjadi anggota polis konstabel sokongan. Sekarang, banyak peluang pekerjaan berkaitan PDRM konstabel sokongan, jangan lupa untuk pergi temuduga dan menjalani ujian pemeriksaan khas.


Permohonan Dan Pengambilan Polis PDRM:

10 comments:

  1. DAH MOHON.. TAPI BILA NAK TAHU KITA DAPAT KE TAK SEBAB SYE INGAT NAK AMBIK SPM BALI

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasanya mereka akan maklumkan kita sama ada menerusi email ataupun surat

      Delete
  2. saya baru lepasan spm 2015 , boleh ke saya terus mohon konstabel wanita shja ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh terus isi borang spa8i untuk permohonan jawatan konstabel

      Delete
  3. saya suda lepas medical check up..berapa lama sy mahu tnggu kputusan sama ada sy brjaya atau pun tak..tolong bantuan...n mcm mna cara kita d maklumkan..adakah melalui surat atau pun tlfon..

    ReplyDelete
  4. saya suda lepas medical check up..berapa lama sy mahu tnggu kputusan sama ada sy brjaya atau pun tak..tolong bantuan...n mcm mna cara kita d maklumkan..adakah melalui surat atau pun tlfon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasanya pihak SPA akan maklumkan melalui surat, keputusan sama ada kita berjaya ataupun tidak. boleh jugak semak melalui sms jika keputusan dah keluar

      Delete
  5. salam..nak tanya ini jawatan sokongan yg mcm kerani di balai polis tu ke?kalau bukan macam mana nak mohon jawatan tu ek..tq

    ReplyDelete
  6. salam..nak tanya ini jawatan sokongan yg mcm kerani di balai polis tu ke?kalau bukan macam mana nak mohon jawatan tu ek..tq

    ReplyDelete
  7. mohon pencerahan" permohonan spa melalui borang manual seperti dulu tiada lagi ke

    ReplyDelete