Ads GA Leaderhead

Video Viral Kes Ibu Dera Bayi Ditahan Polis

Video Viral Ibu Dera Bayi Tersebar!

Sejak beberapa hari yang lalu, kecoh di laman sosial terutamanya di Facebook tentang bayi yang di dera oleh seorang wanita. Video penderaan bayi tersebut berdurasi selama 48 saat. Walaupun dalam tempoh yang sekejap, sesiapa yang menontonnya pasti merasa geram, marah, benci pada si pelaku tersebut. Siapa menyangka si pelaku tersebut merupakan ibu kepada bayi itu sendiri.

Video viral ibu dera bayi tersebar, gambaran bayi yang di dera dalam video, si pendera bayi adalah ibu kandung bayi tersebut, ibu dera bayi berjaya ditangkap pihak polis, video viral kes dera bayi jadikan pengajaran dan iktibar, bayi ibu mengandung, bayi ibu hamil, bayi mangsa dera meninggal, kes video penderaan bayi 2015, bayi mangsa dera ibu kandung, bayi cedera dan koma didera
Gambar bayi yang malang jadi mangsa dera

Pertama kalinya aku melihat tayangan video dera bayi tersebut kat kaca tv, menerusi buletin TV3. Sebelum ni ada jugak kawan-kawan di Facebook yang kongsikan link video tersebut, tapi aku tak sampai hati nak tengok. Tak klik pun. Bila ditayangkan kat TV3, betapa terkejutnya aku tengok. Haih..kesian tengok bayi tu menangis tak henti-henti. Dah la nangis tak dipujuk, dipukul lagi sekuat hati.

Gambaran Bayi Yang Di Dera Dalam Video

Bayi tersebut tidak berbaju dan hanya memakai seluar panjang berwarna kekuningan. Dalam keadaan meniarap dan menangis akibat dipukul seorang wanita yang tidak nampak kelibatnya.

Si Pendera Bayi Itu Ibu Kandung Bayi Itu Sendiri

Wanita yang tak nampak kelibat tu rupa-rupanya ibu kepada bayi tersebut. Ibu tersebut menampar muka dan badan anaknya yang masih kecil lagi, boleh dipanggil bayi pun, sambil mengeluarkan perkataan 'diam' dan 'mampus' berkali-kali tanpa menghiraukan raungan anaknya yang kesakitan.

Ibu Dera Bayi Berjaya Ditangkap Pihak Polis

Selepas video dera bayi itu tersebar, orang ramai mendesak pihak polis untuk membuat siasatan. Mujur, ada seorang saksi yang tampil memberikan keterangan. Saksi tersebut merupakan saudara kepada mangsa. Hasil keterangan tersebut, pihak polis berjaya menahan ibu bayi tersebut.

Kes Dera Bayi Makin Meruncing!

Video viral ibu dera bayi tersebar, gambaran bayi yang di dera dalam video, si pendera bayi adalah ibu kandung bayi tersebut, ibu dera bayi berjaya ditangkap pihak polis, video viral kes dera bayi jadikan pengajaran dan iktibar, bayi ibu mengandung, bayi ibu hamil, bayi mangsa dera meninggal, kes video penderaan bayi 2015, bayi mangsa dera ibu kandung, bayi cedera dan koma didera
Kes bayi kena dera kritikal di hospital

Video viral ibu dera bayi tersebar, gambaran bayi yang di dera dalam video, si pendera bayi adalah ibu kandung bayi tersebut, ibu dera bayi berjaya ditangkap pihak polis, video viral kes dera bayi jadikan pengajaran dan iktibar, bayi ibu mengandung, bayi ibu hamil, bayi mangsa dera meninggal, kes video penderaan bayi 2015, bayi mangsa dera ibu kandung, bayi cedera dan koma didera
Kes bayi mangsa dera meninggal dunia

Video Viral Kes Dera Bayi Jadikan Pengajaran

Kes dera bayi dan kanak-kanak makin meningkat setiap tahun. Sehingga ada kes dera yang menyebabkan kematian bayi. Macam contoh kes ni, ibu bayi tersebut masih di usia remaja, berusia 17 tahun. Agak mengejutkan di situ. Sebagai orang awam, kita jadikan iktibar kisah sebegini. Bayi atau kanak-kanak harus disayangi, diberi perhatian dan kasih sayang. Betapa penat lelah kita mengandung, menghamilkan bayi, diberi nikmat merasai punya zuriat sendiri, tetapi anugerah tersebut kita sia-siakan.

Jangan menghakimi sesiapa. Usah mencemuh, menyalahkan orang itu orang ini. Biarlah mahkamah menentukan apa hukuman yang dijatuhkan terhadap ibu bayi tersebut. Kita tidak tahu situasi ibu tersebut, apa masalahnya, apa tekanan yang dihadapinya. Sama-sama kita doakan moga ibu bayi tersebut berubah.

4 comments:

  1. subhnalllah...masa akak tengok video tu,terus tengok awfiyah..menangis²..tak sanggup nak buat anak macam tu sekali..peluk cium awfiyah sbb sedih sangat..apalah yang ada dalam hati ibu tu bila dia buat anak dia macam tu kan...Mohoh Allah jgan terjadi kat dalam diri kita spt itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg melihat video tu mesti rasa tak sampai hati. kesian pada bayi. sekarang si ibu tu telah ditangkap polis, dan dah dibebaskan hari ni. punca si ibu tu dera anaknya pasal tertekan.

      Delete
  2. Replies
    1. kesian kan kat bayi tu kiera
      jadi mangsa dera

      Delete