Ucapan Selamat Hari Raya Aidiladha (Idul Adha)

Koleksi Ucapan Selamat Menyambut Hari Raya Haji Aidiladha 2016 | Kiriman Ucapan Salam Aidiladha | Nak karang ucapan hari raya Aidiladha istimewa khas untuk anda semua. Jom baca contoh ucapan selamat Hari Raya Haji / Hari Raya Korban / Hari Raya Qurban. Ketahui juga ucapan Selamat Hari Raya Idul Adha terbaik, juga ucapan Selamat Hari Raya Aidiladha in English.

Kata-Kata Ucapan Selamat Hari Raya Aidiladha
Selamat menyambut Hari Raya Haji 1437 Hijrah terutama buat semua umat Islam di seluruh dunia khasnya di Malaysia. Tahun ini, tarikh Hari Raya Aidiladha jatuh pada 12 September 2016 bersamaan 10 Zulhijah 1437 H. Jika ada lebihan rezeki, marilah kita melaksanakan ibadah korban tahun ini.

Berkongsi rezeki dengan mereka yang lain, khasnya mereka yang kurang berkemampuan merasai daging yang begitu mahal di zaman kini. Dalam melakukan ibadah korban, kita lakukanlah seikhlas hati, moga-moga amalan kebajikan kita diterima Allah SWT.

Kini sudah ada cara paling senang untuk buat ibadah qurban iaitu melalui proses online sahaja yang dikenali eQurban. Pengurusan eQurban dikendalikan oleh orang yang sangat dipercayai, ibadah qurban akan sampai kepada mereka yang selayaknya. Paling popular program ibadah qurban di Kemboja. Sebagai mana yang kita tahu, orang Islam di Kemboja ramai yang tergolong kurang mampu. Dengan pelaksanaan ibadah qurban di Kemboja, agihan daging qurban sampai kepada mereka yang selayaknya menerima.

Selamat menyambut Hari Raya Aidiladha, selamat melaksanakan ibadah korban. Salam Aidiladha dari Malaysia.

ucapan selamat menyambut aidiladha, ucapan selamat hari raya haji, selamat hari raya qurban, selamat hari raya korban, salam aidil adha ucapan, ucapan selamat hari raya aidiladha in English, ucapan selamat hari raya idul adha terbaik, kiriman ucapan salam aidiladha, ucapan selamat hari raya aidiladha bahasa sarawak
Ucapan Selamat Hari Raya Aidiladha (Idul Adha)

Ucapan Selamat Hari Raya Haji / Hari Raya Korban / Hari Raya Qurban
Ucapan Selamat Hari Raya Haji ditujukan buat semua rakan yang beragama Islam. Teruja menunggu kedatangan 10 Zulhijjah, tarikh sambutan Hari Raya Korban. Tahun ini, 12 September 2016 merupakan tarikh Hari Raya Qurban.

Buat mereka yang melaksanakan ibadah korban tahun ni, selamat berkorban. Moga kebaikan hati anda mendapat ganjaran pahala berganda.

Ucapan Selamat Hari Raya Idul Adha terbaik
Idul Adha 2016, ucapan saya selamat menyambut Hari Raya Kurban buat kaum muslimin. Berqurban adalah berbagi dengan orang yang tidak mampu dan saling tolong-menolong sesama umat manusia di Hari Raya Kurban. Tahun ini, Idul Adha jatuh pada tanggal 12 September 2016 bertepatan 10 Dzulhijjah 1437 H.

Dengan berkurban kita bisa menolong orang tidak mampu membeli harga daging di pasar. Jadi, di hari besar Idul Adha ini mereka dapat menikmati daging yang segar dan sihat. Idul Adha mengingatkan kita akan pengorbanan. Menjadikan kita muslim tawdhu (rendah hati) dan ikhlas.

Selamat menjalankan Hari Raya Idul Adha, jangan lupa berbagi rezeki dengan semua. Bukan kambing atau sapi yang menjadi esensi dari kurban tetapi kerendahan hati dan keihlasan, itulah makna kurban sebenarnya. Selamat Hari Raya Idul Adha dan ingatlah firman Allah, “Maka dirikanlah shalat kerana Tuhanmu dan berkurbanlah”.

Selamat berkerkorban, moga apa yang kamu korbankan akan berbuah pahala. Semoga kurbanmu berkah. Amin.

Ucapan Selamat Hari Raya Aidiladha in English
12 September 2016, here i would like to take this opportunity to wish all muslims in the world, Selamat Hari Raya Aidiladha! May this Hari Raya Haji comes with full of love, peace and prosperity.

Let’s celebrate as one today, tomorrow and for all the days that come. Today we celebrate Hari Raya Aidiladha as one nation. As Malaysians, we are blessed with a life of peace, prosperity and well-being as we draw strength from diversity. This Hari Raya Korban, let’s take the opportunity to improve our ties with each other and continue to celebrate harmoniously. This is what makes us unique, and what makes every festivity so beautiful and special. Selamat Hari Raya Aidiladha 1437 Hijrah, Selamat Hari Malaysia 16 September and Selamat Hari Merdeka 2016.

Ucapan Selamat Hari Raya Aidiladha Bahasa Sarawak
Selamat menyambut Hari Raya Haji untuk kitak orang di kampung ya. Tahun tok sik balit so sik dapat la nak nyambut Raya Korban ngan kitak orang. Teringin nak berami di dewan ya, masak daging sapi lepas sembelih. Makan rami-rami. Baruk meriah. Nemu geng lamak, jejak kasih di sia. Kengkadang ada nemun can lamak indah. Ne ndak Raya Aidiladha orang cuti bah. Mesti ada bertembung dengan gerek lamak. Haha..KLMJ..

 Boleh pilih mana satu ucapan selamat Hari Raya Aidiladha untuk ditujukan buat kawan anda, buat rakan sekolah, teman sekelas, juga untuk sesiapa sahaja. Kampung anda tahun ni ada buat majlis ibadah korban tak? Pernah tengok lembu kena sembelih masa Raya Haji? Salam Idul Adha buat semua.

No comments:

Post a Comment