Tablet Kaedah Pengajaran & Pembelajaran Yang Berkesan

Tablet bantu guru tingkatkan prestasi pendidikan | Tablet merupakan kaedah pengajaran dan pembelajaran yang berkesan di sekolah | Baru-baru ni, tablet telah diagihkan kepada guru di Sarawak dengan harapan dapat memberi pengajaran yang berkesan dan kreatif. Seterusnya, pemberian tablet kepada guru-guru di sekolah rendah dan menengah akan dilaksanakan secara berperingkat. Tahniah golongan cikgu, dapat tablet free.


Dengan adanya tablet, guru dan pelajar dapat mengakses maklumat di internet seterusnya memberi impak positif dalam proses pengajaran dan pembelajaran (PdP). Inilah dikatakan amalan pengajaran guru yang berkesan. Murid dapat maklumat, guru pun mudah bagi penerangan berdasarkan perisian pendidikan Tutor yang terkandung dalam tablet.

pengajaran dan pembelajaran yang berkesan, pengajaran yang berkesan dan kreatif, amalan pengajaran guru yang berkesan, kaedah pengajaran dan pembelajaran, strategi pengajaran dan pembelajaran, teknik pengajaran
Tablet untuk cikgu, kaedah pengajaran dan pembelajaran yang berkesan
Guru disarankan agar mempunyai daya saing untuk terus berfikir secara kritis dan memastikan tahap profesionalisme yang mereka miliki mampu seiring dan melebihi kebolehan pelajar masa kini. Dengan adanya tablet, konsep pembelajaran berlaku di mana-mana dan pada bila-bila masa. Ianya antara strategi pengajaran dan pembelajaran terbaik untuk anak murid.

Ketahui pendidikan moden dan teknik pengajaran menerusi aplikasi e-paper. Tablet yang diberikan kepada guru dilengkapi dengan perisian akhbar pendidikan Tutor dan e-paper Utusan Malaysia. Seronoknya dibekalkan dengan tablet. Tablet kaedah pengajaran dan pembelajaran yang berkesan, kalau internet laju syok la buka paparan Tutor dengan lajunya. Kalau line internet slow, huhu menangis nak tunggu proses loading tu.

No comments:

Post a Comment