Ads GA Leaderhead

Dividen KWSP Dari Tahun 1994 – 2015

Dividen KWSP Dari Tahun 1994 – 2015 | Kadar dividen KWSP 2015 diumumkan 6.4 peratus yakni berita baik buat pemegang akaun Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP). Nak tahu berapa keuntungan dividen KWSP yang anda dapat. Anda boleh kalkulator sendiri dengan membuat cara kira dividen KWSP.

Buat pengiraan berdasarkan kadar dividen KWSP 2015 iaitu sebanyak 6.4 peratus. Tergoogle pulak isu dividen KWSP haram. Err ada-ada je. Berikut merupakan bayaran dividen KWSP mula dari tahun 1994 hingga 2015.

Kadar dividen kwsp 2015, dividen kwsp 2015 diumumkan, kwsp umum bayaran dividen tahun 2015 6.4 peratus, beza dividen kwsp tahun 2015 – 2014, cara kira dividen kwsp, dividen kwsp haram
Dividen KWSP Dari Tahun 1994 – 2015

Kadar Dividen KWSP Dari Tahun 1994 Hingga Tahun 2015
Tahun kewangan berakhir 31 Disember
DIVIDEN KWSP (PERATUS %)
1994
8.0
1995
7.5
1996
7.7
1997
6.7
1998
6.7
1999
6.84
2000
6.0
2001
5.0
2002
4.25
2003
4.5
2004
4.75
2005
5.0
2006
5.15
2007
5.8
2008
4.5
2009
5.65
2010
5.8
2011
6.0
2012
6.15
2013
6.35
2014
6.75
2015
6.4

Tahun 1994, bayaran dividen KWSP sangat tinggi! Pada kadar 8 peratus, fuh berganda-ganda simpanan dalam KWSP. Tahun 2015, kadar dividen KWSP sebanyak 6.4 peratus. Boleh tahan jugak la, dengan keadaan ekonomi yang turun naik, tak stabil. Beranak pinak la duit korang dalam simpanan KWSP tu. Untung!

Bayaran dividen KWSP 6.4 peratus untuk tahun 2015 ni akan dibayar ke dalam akaun pemegang KWSP dengan jumlah bayaran dividen keseluruhan sebanyak RM38.24 bilion. Ting ting ting bunyi duit masuk dalam simpanan KWSP. Jangan lupa ungkapkan kesyukuran rezeki dariNya, alhamdulillah..

Kadar dividen KWSP 2015
 dahpun diumumkan. Tahniah korang-korang semua. Hasil usaha korang bekerja. Tengok perbandingan kadar dividen KWSP dari tahun 1994 hingga tahun 2015 ada turun naik. Sungguhpun begitu bayaran dividen KWSP 2015 ni masih di takat ok dan terbaik. Pssst! Boleh buat sendiri tau pengiraan dividen KWSP. Berapa yang korang dapat? Haruslah rahsia, hihihi..

Kisah bonus dan dividen lagi..

No comments:

Post a Comment