Apa Itu SSPN-i Plus

Apa Itu SSPN-i Plus

Apakah maksud SSPN-i Plus? SSPN-i Plus merupakan produk patuh syariah untuk perancangan kewangan bagi tujuan pendidikan tinggi. SSPN merujuk kepada Skim Simpanan Pendidikan Nasional. Memiliki akaun SSPN menandakan kita mempunyai pelan simpanan terbaik.

apa itu sspn-i plus, maksud sspn-i plus, kepentingan sspn-i plus, kepentingan sspn-i plus, kebaikan mempunyai akaun sspn-i plus
Kenali apa itu SSPN-i Plus

Kepentingan SSPN-i Plus Tabungan Untuk Melanjutkan Pelajaran

Mengapa kita perlu membuat akaun SSPN-i Plus untuk anak kita? SSPN-i Plus merupakan satu skim atau pelan simpanan yang direka oleh Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) untuk penabungan bagi tujuan pendidikan tinggi. Bila anak kita mempunyai akaun SSPN-i Plus, ia akan membantu kewangan di masa hadapan. Duit tabungan SSPN-i Plus boleh digunakan untuk masa hadapan anak.

Kisah PTPTN lagi..


Kebaikan Mempunyai Akaun SSPN-i Plus

SSPN-i Plus ditambahbaik daripada SSPN-i sedia ada dengan perlindungan takaful yang murah dan komprehensif. SSPN-i Plus menggunapakai konsep simpanan secara komitmen bulanan dan jumlah simpanan adalah bergantung kepada pakej yang dipilih. Ini bermakna, setiap bulan kita akan mencarum wang ke dalam akaun SSPN-i Plus. Setiap bulan dengan amount simpanan tertentu.


Yang bestnya, SSPN-i Plus mempunyai agihan dividen. Macam tahun lepas, dividen SSPN-i Plus 2016 pada kadar 4 peratus. Best kan? sambil menabung, boleh dapat perlindungan takaful, malah dapat lagi pemberian dividen setiap tahun. Syok sangat! Jadi dah kenal apa itu SSPN-i Plus? Jom buat akaun SSPN-i Plus!

No comments:

Post a Comment