Biodata Ning Baizura Duo Star Astro 2016

Biodata Profil Ning Baizura Peserta Duo Star Astro 2016

#NingBaizuraDuoStar
Jom baca biografi dan latar belakang Ning Baizura Duo Star 2016:
Nama penuh Ning Baizura Duo StarNing Baizura Binti Sheikh Hamzah
Tarikh lahir: 28 Jun 1975
Umur: 41 tahun
Pekerjaan: Penyanyi dan pelakon
Genre muzik: Pop, R&B, Soul
Instagram Ning Baizura: @ningdalton

Biodata Duo Star 2016 Ning Baizura

Ning Baizura merupakan peserta Duo Star Astro yang berduet dengan Harris Baba sebagai pasangannya. Ning terkenal dengan suara soprano nya.

Pencapaian Dan Kejayaan Ning Baizura

Memenangi tempat ketiga dalam pertandingan Voice Of Asia (VOA) di Kazakhstan.
Artis Malaysia pertama menandatangani kontrak dengan Stesen Televisyen Singapura.
Pernah menjadi duta untuk beberapa jenama terkenal dan model untuk sesuatu produk. Antaranya seperti Adidas, Guess, Christian Dior, The Charat Club, Formula One, Time, Sony dan banyak lagi.
Merupakan artis pertama merasmikan sebuah kelab hiburan terkenal iaitu Hard Rock Cafe di Beijing, China.
Telah merangkul empat anugerah di Anugerah Industri Muzik pada tahun 2005.
Artis pertama mengadakan konsert jelajah di Eropah iaitu "Ning Europe Summer Tour 2005".
Pernah mengadakan persembahan secara eksklusif yang telah ditonton oleh kerabat diraja Eropah iaitu King Elbert.
Ning Baizura pernah merakamkan album di luar negara seperti Jepun. Artis lain yang juga pernah merakamkan album di Jepun seperti Datuk Sharifah Aini, Anita Sarawak dan Sheila Majid.
Telah menubuhkan syarikat milik beliau sendiri iaitu Ning Baizura International Sdn Bhd, Ning Baizura Inc Sdn Bhd dan Ning & Associates.
Nama tercatat dalam 'Malaysia Book Of Records' sebagai 'Artis Malaysia Pertama Menandatangani Kontrak Dengan Stesen Televisyen Singapura' (2001).

biodata Ning Baizura peserta Duo Star Astro 2016, biodata Duo Star 2016 Ning Baizura, profile profil dan latar belakang Ning Baizura Duo Star Malaysia, gambar Ning Baizura Duo Star 2016

Gambar Ning Baizura Duo Star Astro 2016


Tahniah buat Ning Baizura kerana terpilih sebagai peserta Duo Star Astro tahun 2016 musim pertama. Meriahkan malam Ahad kita dengan menonton persembahan penyanyi terhebat secara berduet: Konsert Duo Star di Astro Ria. Nak tahu siapa lagi yang turut serta dalam pertandingan nyanyian Duo Star Malaysia? Lihat:

Duo Star Asro 2016 musim 1 bakal memperlihatkan peserta berpadu suara dalam mencari keserasian sebagai pasangan duet bagi membuktikan bakat dan kebolehan menyanyi masing-masing. Malah kita juga akan menyaksikan pertembungan sengit penyanyi profesional secara duet.

Sekian.. latar belakang Duo Star Ning Baizura / biodata Ning Baizura Duo Star Astro 2016. Nak baca biodata peserta Duo Star yang lain? Lihat sini: SENARAI BIODATA PESERTA DUO STAR 2016

No comments:

Post a Comment