Harga & Spesifikasi Oppo F1

Harga Oppo F1, spesifikasi dan kelebihan telefon pintar Oppo F1 | Apakah handphone terbaik untuk ambil gambar selfie? Oppo F1 Pakar Selfie Anda! Memberi kepuasan dengan kamera depan sebesar 8 megapixel! Terang dan jelas! Agak-agak berapa la harga smartphone Oppo F1 ni ye? Nak tahu, meh baca lagi kat bawah.

harga oppo f1, spesifikasi dan kelebihan telefon pintar oppo f1, gambar oppo f1, design oppo f1 sama dengan oppo r7, ciri-ciri oppo f1, duta oppo f1
Oppo F1 telefon terbaik untuk selfie

Spesifikasi Oppo F1
- Oppo F1 dilancarkan pada Januari 2016, masih baru lagi handphone nih
- menggunakan network GSM / HSPA / LTE
- berat Oppo F1 ialah 134 gram
- ada 2 sim boleh dimasukkan dalam Oppo F1 (Nano-SIM/ Micro-SIM, dual stand-by)
- saiz Oppo F1 sebesar 5 inci
- ciri-ciri Oppo F1 adalah menggunakan sistem operasi Android OS, v5.1 (Lollipop)
- kad memori menggunakan microSD, up to 128 GB (uses SIM 2 slot)
- memori internal pula sebanyak 16 GB, 3 GB RAM
- kamera utama iaitu kamera belakang mempunyai 13 megapixel, manakala kamera depan Oppo F1 yang kita guna untuk selfie adalah sebesar 8 megapixel. Saiz pixel yang besar dan memberi kepuasan dalam menghasilkan kualiti gambar terbaik. Itulah kelebihan telefon pintar Oppo F1.    
- ukuran besar telefon Oppo F1 adalah 143.5 x 71 x 7.3 mm (5.65 x 2.80 x 0.29 in)
- perlindungan skrin dengan Corning Gorilla Glass 4
           - menyediakan document viewer dan photo viewer/editor
- penggunaan bateri non-removable Li-Ion berkapasiti 2500 mAh
- berapa banyak warna Oppo F1 ada? Hanya ada warna putih dan warna emas (gold). Sumber: Kelebihan Oppo F1 & Spesifikasi Oppo F1

Kamera Oppo F1 mempunyai mempunyai kelebihan dengan adanya auto fokus pengesanan fasa (PDAF) yang pantas, dan LED Flash. Design telefon pintar Oppo F1 hampir sama dengan Oppo R7. OPPO F1 dikuasakan CPU Qualcomm Snapdragon 616 dan mempunyai slot kad sim yang menyokong 4G LTE. 
harga oppo f1, spesifikasi dan kelebihan telefon pintar oppo f1, gambar oppo f1, design oppo f1 sama dengan oppo r7, ciri-ciri oppo f1, duta oppo f1
Gambar Oppo F1 pakar selfie anda
Harga Oppo F1: RM1,000++

Harga Oppo F1 boleh tahan. Sesuai dengan fungsi yang dibangunkan dalam telefon pintar ni. Yang suka ambil gambar sendiri, ambil gambar selfie tak jemu-jemu tu boleh la menggunakan Oppo F1 ni. Dapatkan Oppo F1 dari pengedar sah OPPO di seluruh Malaysia.

Oh ya, Oppo F1 merupakan penaja atau sponsor kepada rancangan Maharaja Lawak Mega MLM 2016 yang disiarkan menerusi saluran Astro Mustika. Duta Oppo F1 adalah Nora Danish. Cantik pulak aku tengok Nora Danish dalam iklan Oppo F1 ni. Bikin hatiku nak pi beli sama.

1 comment:

  1. banyak dah design smart phone skrg ni...
    rambang mata di buatnya!!

    ReplyDelete