Pemenang Pingat Emas Paralimpik Dapat Hadiah RM1 Juta

Apa Hadiah Atlet Paralimpik Menang Medal Emas | Hadiah Menang Pingat Emas Paralimpik Rio 2016 | Tahniah buat atlet kita, setakat ini berjaya meraih 3 pingat emas di temasya Sukan Paralimpik Rio 2016. Antaranya Abdul Latif, Ridzuan dan Ziyad. Kami sebagai rakyat Malaysia rasa amat bangga dengan pencapaian atlet sukan negara. Mereka terbaik! Bukan senang nak dapat tempat pertama mengalahkan beratus atlet dari negara lain.

Hadiah Menang Pingat Emas Paralimpik, Atlet Dapat Insentif RM1 Juta Dan Pencen RM5000
Hadiah pemenang pingat emas sukan paralimpik bakal menerima insentif RM1 juta. Wooo! Terkezut besar! RM1juta tu!! Memang best! Beruntung atlet yang menang pingat emas paralimpik. Tahniah buat anda. Bukan itu sahaja pemenang pingat emas paralimpik juga bakal terima pencen sebanyak RM5000. Fuh, banyak tu. Berbaloi dengan kemenangan anda.

apa hadiah atlet paralimpik menang medal emas, hadiah menang pingat emas paralimpik atlet dapat insentif rm1 juta dan pencen rm5000, ganjaran hadiah abdul latif, ziyad dan muhamad ridzuan menang emas sukan paralimpik rio
Pemenang Pingat Emas Paralimpik Rio 2016 Dapat Hadiah RM1 Juta 

Mengikut Skim Hadiah Kemenangan Sukan (Shakam) yang diperkenalkan oleh Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin pada 2013, atlet Paralimpik akan menerima insentif yang sama seperti atlet normal Olimpik, iaitu RM1 juta dan pencen bulanan RM5,000 bagi pingat emas, perak pula RM300,000 dan pencen bulanan RM3,000 manakala gangsa RM100,000 serta pencen bulanan RM2,000.

Menurut Abdul Latif pemenang pingat emas paralimpik acara lompat jauh, imbuhan sebanyak RM1 juta tu beliau merancang nak bina rumah dan hantar ibu bapanya menunaikan umrah. Alhamdulillah, anak yang baik. Tak lupa jasa pada orang tua. Tahniah Abdul Latif dan rakan-rakannya yang telah memenengi medal emas di sukan olimpik rio.

Kisah olimpik jugak:
Aksi seriau di sukan olimpik 2016: GAMBAR ATLET PERANCIS PATAH KAKI SEMASA AKSI GIMNASTIK

No comments:

Post a Comment