Ucapan Selamat Tahun Baru 2017

Koleksi Ucapan Selamat Menyambut Tahun Baru 2017

Kata-Kata Ucapan Selamat Tahun Baru 2017. Ucapan Happy New Year 2017. Nak karang ucapan salam tahun baru 2017 istimewa khas untuk anda semua. Jom baca contoh ucapan selamat menyambut tahun baru 2017. Ketahui juga ucapan selamat tahun baru dalam bahasa inggris, kata-kata menyambut tahun 2017, ucapan tahun baru 2017 dan doa menyambut tahun baru 2017.


Artikel hot pilihan pembaca:

Kiriman Ucapan Salam Selamat Tahun Baru 2017

Selamat menyambut tahun baru 2017 terutama buat semua rakyat Malaysia, rakan blogger Indonesia, kawan blogger Singapura dan Brunei, happy new year!!! Sempena dengan kedatangan tahun baru, apa azam dan matlamat korang untuk tahun 2017? Dah buat perancangan? Shhhh…nak share, yang ni azam baru aku: 13 SENARAI AZAM TAHUN BARU 2017 SAYA*** 

Ucapan Selamat Tahun Baru Dalam Bahasa Inggris

Ada yang tercari-cari ucapan selamat tahun baru dalam bahasa inggeris? Jom refer sini.

What the new year brings to you will depend a great deal on what you bring to the new year.

kata kata menyambut tahun 2017, ucapan selamat tahun baru dalam bahasa inggris, ucapan tahun baru 2017, doa tahun baru 2017, 2017, tahun 2017, happy new year 2017
Gambar ucapan selamat tahun baru 2017


A new year brings not only happiness, it makes us happy with a hope fulfill our dreamz or a new beginning of our life. So, a new year is very special to everyone.

 Kata-Kata Menyambut Tahun 2017

2016 berlalu pergi, manakala 2017 menanti diharungi. Rencanakan segala impian, agar perjalanan menggenggam kejayaan dimudahkan. Curahkan sepenuh usaha dan tenaga, belajar untuk bersabar mengharungi liku-liku dugaan, moga-moga apa yang kita hajati tercapai.

Tak terasa tahun 2016 bakal berpenghujung dan akan menjelang tahun baru 2017.
Buat keluarga: kamulah yang terpenting dalam hidup saya
Buat saudara-mara: saya minta maaf kalau saya ada menyakitkan hati kamu
Buat kawan-kawan: maaf ya kalau saya ada silap dan salah, tak disengajakan
Buat sahabat: jangan lupakan saya, bila suatu masa nanti kita terpisah
Buat yang tak sependapat: maaf bila selama ini saya selalu salah di mata kamu
Buat yang sayang pada saya: saya juga sayang pada kamu
Buat yang tak kenal dengan saya: terima kasih sebab setia save saya dekat contact anda
Buat rakan blogger: terima kasih menjadi pembaca setia di blog saya
Buat rakan Facebook: terima kasih menjalinkan ukhuwah walaupun kita tidak pernah berjumpa, jauh di mata, namun penulisan bermanfaat merapatkan kita

Untuk semua, terima kasih semua sebab sudah ada dalam hidup saya. Yang menjadikan tahun 2016 saya sebuah coretan hidup yang lebih bermakna. Harap tahun 2017 menjadi lebih indah buat kita semua.

Doa Tahun Baru 2017

Bismillaahir-rahmaanir-rahiim
Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang, semoga Allah senantiasa melimpahkan rahmat dan keselamatan kepada junjungan kami Nabi Muhammad SAW, beserta keluarga dan sahabatnya.

Ya Allah engkaulah yang kekal abadi. Hanya padaMu tempat kami bergantung. 2017, tahun baru kini menjelang, kami memohon kepadaMu perlindungan dalam tahun ini dari godaan syaitan. Dan kami memohon pertolonganMu untuk mengalahkan hawa nafsu amarah yang mengajak pada kejahatan, agar kami sibuk melakukan amal yang dapat mendekatkan diri kami kepadamu Ya Allah. Aamin.

Boleh pilih mana satu ucapan selamat tahun baru 2017 untuk ditujukan buat kawan anda, buat rakan sekolah, teman sekelas, juga untuk sesiapa sahaja. Happy new year 2017 buat semua.

1 comment:

  1. Seminggu lebih sahaja lagi kita berada ditahun 2016...pantas detik berlalu..alhamdulillah :)

    ReplyDelete