Apa itu Maybank e-Duit Raya

Apakah Maybank2u e- Duit Raya?
Best bila ada akaun Maybank2u. Boleh kirim wang menerusi transaksi e- Duit Raya. e-Duit Raya adalah cara paling mudah dan senang untuk menghantar hadiah wang dari akaun bank anda kepada sesiapa dengan nombor telefon bimbit Malaysia melalui Maybank2u dan Maybank2u App Mobile. Kita boleh hantar e- Duit Raya sehingga mencapai 10 orang penerima dalam satu transaksi pada satu masa. Jimat masa kan?

apakah maybank2u e- duit raya, maksud e- duit raya, caj maybank2u transaksi e-duit raya, collect code e-duit raya, jumlah maksimum hantar dan terima wang e-duit raya
Hantar angpau Raya menerusi transaksi Maybank2u e-Duit Raya
Adakah terdapat apa-apa caj bagi menggunakan Maybank2u e-Duit Raya?
Tiada bayaran untuk menghantar atau menerima e-Duit Raya. Walau bagaimanapun, penghantar akan dikenakan pemindahan segera (IBFT) caj sebanyak RM0.53 apabila penerima menebus e-Duit Raya ke bukan Maybank akaun.

Apakah collect code Maybank2u e-Duit Raya?
Collect code merujuk kepada kod 6-digit yang penghantar akan terima melalui SMS apabila selesai proses transaksi e-Duit Raya. Penghantar mesti menyediakan kod ini secara langsung kepada penerima e-Duit Raya. Untuk penerima, kod ini diperlukan untuk tebus e-Duit Raya.

Sebab perlunya nombor telefon bimbit bagi redeem e-Duit Raya menggunakan M2U
Mobile App
Kenapa saya perlu linkkan handphone saya dengan nombor telefon bagi menebus e-Duit Raya menggunakan M2U Mobile App? Setiap handphone hanya boleh dikaitkan dengan 1 nombor telefon bimbit untuk tujuan keselamatan. OTP diperlukan untuk menghubungkan handphone ke nombor telefon bimbit tetapi proses ini hanya dibuat dalam satu masa. Apabila dikaitkan, handphone hanya boleh digunakan untuk menebus e-Duit Raya dihantar ke nombor telefon bimbit yang dipautkan.

Saya baru sahaja selesai transaksi e-Duit Raya, tetapi mengapa wang saya belum ditolak?
Wang anda hanya akan ditolak apabila e-Duit Raya berjaya diterima oleh penerima.

Berapakah had maksimum untuk menghantar e-Duit Raya?
Anda boleh menghantar sehingga maksimum RM1,000 setiap hari.

Bagi penerima, apakah jumlah maksimum untuk menerima e-Duit Raya?
Penerima boleh menerima banyak e-Duit Raya sepanjang tempoh berkempen.

Saya telah menerima e-Duit Raya. Bilakah tarikh akhir untuk mendapatkannya?
Anda boleh collect e-Duit Raya pada bila-bila masa dalam tempoh kempen, iaitu dari sekarang hingga 7 Ogos 2016.

Saya telah menghantar e-Duit Raya untuk nombor yang salah. Apa patut saya buat?
Anda dinasihatkan untuk tidak memberikan collect code kepada penerima yang tidak dikenali. Tanpa collect code, e- Duit Raya tidak boleh diambil. Jika anda tersalah hantar collect code kepada nombor telefon bimbit orang lain, anda boleh membatalkan transaksi dengan menghubungi Maybank Group Customer Centre di talian 1300-88-6688. Pembatalan mesti dilakukan sebelum proses collection.

Apakah yang akan berlaku jika penerima memasukkan nombor akaun bank yang salah untuk e-Duit Raya collection?
Sila pastikan nombor akaun bank dan pemegang akaun nama adalah betul sebelum mengesahkan transaksi. Maybank tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kerugian yang ditanggung disebabkan oleh maklumat salah dimasukkan apabila melakukan urus niaga. Sumber: Maybank2u e-Duit Raya

Dah nak dekat Raya ni, jom buat transaksi e-Duit Raya menerusi Maybank2u. Kirim duit Raya kat ayah, mak, isteri, suami, adik, anak buah.. Boleh hantar kat 10 penerima duit Raya sekaligus! Lebih menjimatkan masa, mudah dan senang!

No comments:

Post a Comment