Ads GA Leaderhead

Panduan tingkatkan follower IG & letupkan jualan di Instagram
Bisnes laku keras!! Cara import barang dari China secara online
Suka main internet? Jom jana income LUMAYAN Fiverr melalui online je
Rahsia LULUS subjek MUET dengan cemerlang
Anak sudah lancar membaca sebelum masuk tadika! Praktikkan tips ini buat anak bijak & pintar..
Ikuti tips ini untuk LULUS interview SPA dapat kerja kerajaan
Cara didik anak & bagaimana jadi ibu bapa terbaik & cemerlang!

Berat Badan Tak Naik Hamil 7 Bulan

Minggu lepas aku pergi buat lawatan kesihatan kat klinik kesihatan berdekatan. Usia kandungan aku sekitar 30 minggu (7 bulan mengandung). Alhamdulillah.. Bila kandungan dah mencecah usia 28 minggu ke atas, ibu mengandung kena buat pemeriksaan setiap 2 minggu. Begitu jugak scan perkembangan bayi di hospital.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Penafian

1. Blog Umi Wish (http://umiwish.blogspot.com) adalah untuk tujuan maklumat dan juga cerita peribadi. Pemilik blog ini tidak melakukan sebarang perwakilan terhadap ketepatan atau kesempurnaan mana2 maklumat di blog ini atau ditemui dengan mengikuti mana2 pautan di laman blog ini.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Carta Pergerakan Janin Ibu Mengandung

Carta Pergerakan Janin

Masa buat pemeriksaan kehamilan kat Klinik Kesihatan hari tu, misi kata bermula hari esok aku kena buat kerja rumah. Bukan kerja menyapu rumah, tapi kerja menandakan pergerakan bayi dalam kandungan. Misi pun terangkan cara-cara nak kira pergerakan bayi dan cara tandakan pergerakan janin di dalam Buku Pink Ibu Mengandung.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Cara Mandikan Bayi Yang Baru Lahir

Perkongsian yang diambil menerusi Facebook tentang cara mandikan bayi yang baru lahir. Buat ibu bapa yang baru dapat baby tu, tahniah diucapkan! Jom ketahui bagaimana kaedah memandikan bayi yang masih kecil.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Apa Yang Perlu Dilakukan Selepas Bayi Lahir

Apa Yang Perlu Dilakukan Selepas Bayi Lahir

Tahniah buat golongan ibu bapa yang baru sahaja mendapat bayi baru. Informasi penting buat golongan suami (bapa) selepas bayi dilahirkan. Adab menyambut kelahiran bayi menurut cara Islam ni diambil menerusi perkongsian di Facebook: 5 minit selepas bayi dilahirkan  
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Kaki Bengkak Ketika Hamil (Edema)

Kaki Bengkak Ketika Hamil (Edema)

Memasuki usia kandungan ke 28 minggu, kaki aku dah start bengkak. Bengkak sebelah pergelangan kaki kanan. Kaki kiri ok. Ini kali ke 2 kaki aku membengkak. Bengkak dia tak sakit. Cuma kelihatan kembang je la kat buku lali kaki tu.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Ujian BSP & MGTT - Check Gula Ibu Mengandung

Ujian BSP & MGTT - Check Gula Ibu Mengandung

Sebelum ni aku ada story pasal kisah Minum Air Gula Ketika Hamil & Ujian MGTT. Hasil ujian MGTT aku gagal! Bacaan glukosa dalam darah aku lepas minum air gula ialah pada tahap 8.0 mmol. Tak lulus bagi ibu mengandung. Doktor tak berkenan. Doktor pun keluarkan borang khas yang dinamakan 7 point BSP Chart.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Tanggungjawab Ibu Bapa Urus Anak

Tanggungjawab Ibu Bapa Urus Anak

Memandangkan baby belum lahir lagi, tengok gambar ni buat aku tersenyum sengsorang. Iye eh semua perkara berkaitan anak diuruskan oleh emak seorang???
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 39 Minggu

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 39 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu ke 39. Ibu hamil telah pun memasuki trimester tiga kehamilan dengan usia kandungan 9 bulan. Ibu mengandung dinasihati untuk makan vitamin pil hematinik yang penting sepanjang kehamilan antaranya pil asid folik, vitamin B kompleks, vitamin C dan pil zat besi (ferrous fumarate). Ketahui keadaan janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 38 Minggu

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 38 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu ke 38. Ibu hamil telah pun memasuki trimester tiga kehamilan dengan usia kandungan 9 bulan. Ibu mengandung dinasihati untuk makan vitamin pil hematinik yang penting sepanjang kehamilan antaranya pil asid folik, vitamin B kompleks, vitamin C dan pil zat besi (ferrous fumarate). Ketahui keadaan janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 37 Minggu

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 37 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu ke 37. Ibu hamil telah pun memasuki trimester tiga kehamilan dengan usia kandungan 9 bulan. Ibu mengandung dinasihati untuk makan vitamin pil hematinik yang penting sepanjang kehamilan antaranya pil asid folik, vitamin B kompleks, vitamin C dan pil zat besi (ferrous fumarate). Ketahui keadaan janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 36 Minggu

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 36 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu ke 36. Ibu hamil telah pun memasuki trimester tiga kehamilan dengan usia kandungan 9 bulan. Ibu mengandung dinasihati untuk makan vitamin pil hematinik yang penting sepanjang kehamilan antaranya pil asid folik, vitamin B kompleks, vitamin C dan pil zat besi (ferrous fumarate). Ketahui keadaan janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 35 Minggu

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 35 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu ke 35. Ibu hamil telah pun memasuki trimester tiga kehamilan dengan usia kandungan 8 bulan. Ibu mengandung dinasihati untuk makan vitamin pil hematinik yang penting sepanjang kehamilan antaranya pil asid folik, vitamin B kompleks, vitamin C dan pil zat besi (ferrous fumarate). Ketahui keadaan janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 34 Minggu

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 34 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu ke 34. Ibu hamil telah pun memasuki trimester tiga kehamilan dengan usia kandungan 8 bulan. Ibu mengandung dinasihati untuk makan vitamin pil hematinik yang penting sepanjang kehamilan antaranya pil asid folik, vitamin B kompleks, vitamin C dan pil zat besi (ferrous fumarate). Ketahui keadaan janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Mimpi Menyusukan Anak Kecil Yang Masih Bayi

Mimpi Menyusukan Anak Kecil Yang Masih Bayi

Dek teruja nak bergelar ibu, sampai termimpi-mimpi mengendongkan anak sambil menyusukannya. Adoyai.. ker orang lain sama jugak. Sibuk je kan mimpi ni. Tak pasal-pasal terberanak awal dalam mimpi.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 33 Minggu

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 33 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu ke 33. Ibu hamil telah pun memasuki trimester tiga kehamilan dengan usia kandungan 7 bulan. Ibu mengandung dinasihati untuk makan vitamin pil hematinik yang penting sepanjang kehamilan antaranya pil asid folik, vitamin B kompleks, vitamin C dan pil zat besi (ferrous fumarate). Ketahui keadaan janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 32 Minggu

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 32 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu ke 32. Ibu hamil telah pun memasuki trimester tiga kehamilan dengan usia kandungan 7 bulan. Ibu mengandung dinasihati untuk makan vitamin pil hematinik yang penting sepanjang kehamilan antaranya pil asid folik, vitamin B kompleks, vitamin C dan pil zat besi (ferrous fumarate). Ketahui keadaan janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan janin bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 31 Minggu

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 31 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu ke 31. Ibu hamil telah pun memasuki trimester tiga kehamilan dengan usia kandungan 7 bulan. Ibu mengandung dinasihati untuk makan vitamin pil hematinik yang penting sepanjang kehamilan antaranya pil asid folik, vitamin B kompleks, vitamin C dan pil zat besi (ferrous fumarate). Ketahui keadaan janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan janin bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 30 Minggu

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 30 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu ke 30. Ibu hamil telah pun memasuki trimester tiga kehamilan dengan usia kandungan 7 bulan. Ibu mengandung dinasihati untuk makan vitamin pil hematinik yang penting sepanjang kehamilan antaranya pil asid folik, vitamin B kompleks, vitamin C dan pil zat besi (ferrous fumarate). Ketahui keadaan janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.
.
↓↓↓Pilihan HOT Pembaca↓↓↓