Ads GA Leaderhead

Panduan tingkatkan follower IG & letupkan jualan di Instagram
Bisnes laku keras!! Cara import barang dari China secara online
Suka main internet? Jom jana income LUMAYAN Fiverr melalui online je
Rahsia LULUS subjek MUET dengan cemerlang
Anak sudah lancar membaca sebelum masuk tadika! Praktikkan tips ini buat anak bijak & pintar..
Ikuti tips ini untuk LULUS interview SPA dapat kerja kerajaan
Cara didik anak & bagaimana jadi ibu bapa terbaik & cemerlang!

Suntikan Anti Tetanus (ATT) Ibu Mengandung

Suntikan Anti Tetanus (ATT) Ibu Mengandung

Suntikan anti tetanus (ATT) juga dikenali sebagai vaksin kancing gigi. Bila dimaklumkan misi yang aku bakal dapat suntikan anti-tetanus, berpinar-pinar mata aku. Aku ingatkan bila mengandung, hamil macam tu je, sambil makan vitamin yang doktor bagi. Rupanya kena injection jugak! Hadoi! Gerun la. Sakit la jugak kalau kena suntikan anti-tetanus tu.

Buku Pink Ibu Mengandung Catat Rekod Kehamilan

Buku Pink Ibu Mengandung Catat Rekod Kehamilan


Istimewanya buku pink ni sebab tak boleh beli kat kedai buku, confirm tak ada jual nyer. Buku pink ni keluaran khas kementerian kesihatan khas buat ibu mengandung. Jika anda dah merasai tanda-tanda awal mengandung, cepat-cepatlah buat ujian kehamilan. Boleh beli alat ujian kehamilan yang dikenali urine pregnancy test (UPT) kat farmasi, pasaraya mahupun kat Watson, Guardian.

Prosedur Minum Air Gula Semasa Mengandung (MGTT)

Anda dah disahkan hamil? Alhamdulillah.. Berita yang sangat mengujakan buat pasangan berkahwin. Bagi yang mengandung anak pertama, mesti tertanya-tanya bila misi suruh buat ujian MGTT iaitu minum air gula. Berlegar-legar soalan dalam kepala, apa rasa air gula tu? Mengapa mesti minum air gula sewaktu hamil? Agak-agak air gula tu semanis apa ye?  

Ibu Mengandung Mudah Emosi, Sensitif & Menangis

Kandungan aku hampir menuju ke usia 7 bulan. Alhamdulillah, moga diberi kesihatan yang baik buat diriku dan juga anak dalam perut ni. Berbicara pasal orang mengandung, emosi wanita bergelar ibu hamil memang tak dapat dijangka. Adakalanya rasa gembira, kemudian sekelip mata bertukar rasa sedih, kuat marah, kuat merajuk, cepat terasa, sensitif sangat-sangat! Malah air mata laju je nak turun kat pipi. Ibu mengandung memang macam ni erk? Mudah menangis.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 29 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kedua puluh sembilan mengandung. Kandungan ibu hamil telah pun menjangkau usia 7 bulan. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 28 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kedua puluh lapan mengandung. Kandungan ibu hamil telah pun menjangkau usia 7 bulan. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 27 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kedua puluh tujuh mengandung. Kandungan ibu hamil telah pun menjangkau usia 6 bulan. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 26 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kedua puluh enam mengandung. Kandungan ibu hamil telah pun menjangkau usia 6 bulan. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 25 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kedua puluh lima mengandung. Kandungan ibu hamil telah pun menjangkau usia 6 bulan. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 24 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kedua puluh empat mengandung. Kandungan ibu hamil telah pun menjangkau usia 5 bulan. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 23 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kedua puluh tiga mengandung. Kandungan ibu hamil telah pun menjangkau usia 5 bulan. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 22 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kedua puluh dua mengandung. Kandungan ibu hamil telah pun menjangkau usia 5 bulan. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan janin bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 21 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kedua puluh satu mengandung. Kandungan ibu hamil telah pun menjangkau usia 5 bulan. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan janin bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Punca Ibu Pukul Anak Hampir Jadi Kes Dera Bayi

Masihkah korang ingat tentang penyebaran video viral mengenai si ibu yang memukul anaknya. Anak yang masih kecil, masih bayi lagi, iaitu berumur 5 bulan. Kisahnya pernah dicatat di sini: Video Viral Kes Ibu Dera Bayi Ditahan Polis

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 20 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kedua puluh mengandung. Kandungan sudah berusia 5 bulan. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan janin bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 19 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kesembilan belas mengandung. Kandungan sudah berusia 4 bulan lebih! Pergerakan bayi semakin aktif. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan janin bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 18 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kelapan belas mengandung. Kandungan sudah berusia 4 bulan lebih! Seronoknya..Pejam celik, pejam celik nak masuk 5 bulan mengandung dah. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan janin bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 17 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu ketujuh belas mengandung. Ini menandakan anda telah hamil untuk tempoh 4 bulan lebih! Alhamdulillah.. Tak sedar cepatnya masa berlalu. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan janin bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Video Viral Hantu Kanak-Kanak Menjelma Dalam Kereta Api

Video Viral Penumpang Kereta Api Diganggu Hantu Kanak-Kanak

Serius, seram giler bila tiba-tiba muncul di depan kita hantu yang menyeringai dan mengerikan! Apatah lagi kalau tempat tersebut tempat terbuka tempat yang kita tak pernah sangka akan ternampak kelibat hantu. Kehadiran makhluk mistik pasti membuatkan bulu roma naik menegak!

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 16 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu keenam belas mengandung. Ini menandakan anda telah hamil untuk tempoh 4 bulan! Tahniah! Moga bayi anda membesar dengan sihat. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim anda. Ikuti perkembangan janin bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 15 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kelima belas mengandung. Bayi kerap tersedu di dalam rahim. Pergerakannya juga aktif. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim kita. Ikuti perkembangan janin bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 14 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu keempat belas mengandung. Bayi sudah boleh mengecilkan matanya. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim kita. Ikuti perkembangan janin bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 13 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu ketiga belas mengandung. Bayi semakin aktif di dalam rahim. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim kita. Ikuti perkembangan janin bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Wanita Tak Tahu Diri Hamil Lahirkan Anak Lelaki

Wanita Tak Tahu Diri Hamil Lahirkan Anak Lelaki Dalam Tandas

Kisah yang terjadi kat Scotland. Wanita yang menyangka dirinya datang bulan rupa-rupanya petanda dia bakal melahirkan anak. Apa yang menghairankan sepanjang wanita itu hamil, dia tidak pernah tahu bahawa dirinya sedang mengandung. Malah periodnya juga datang setiap bulan.

Video Viral Ibu Hampir Pijak Kepala Bayi

Video Viral Aksi Ibu Hampir Pijak Kepala Bayi

Lagi kes pergaduhan suami isteri hingga melibatkan anak mereka yang masih kecil. Sebuah video yang memperlihatkan aksi si ibu dalam keadaan marah berpura-pura memijak kepala anaknya. Bayi tersebut berusia 18 bulan.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 12 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kedua belas mengandung. Bayi bergerak balas apabila tapak tangan dan kakinya disentuh. Ibu hamil sudah boleh merasa tindak balas bayi di dalam rahim. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim kita? Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 11 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kesebelas mengandung. Bayi sudah aktif menendang dalam pergerakan yang amat perlahan. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim kita? Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Video Viral Kes Ibu Dera Bayi Ditahan Polis

Video Viral Ibu Dera Bayi Tersebar!

Sejak beberapa hari yang lalu, kecoh di laman sosial terutamanya di Facebook tentang bayi yang di dera oleh seorang wanita. Video penderaan bayi tersebut berdurasi selama 48 saat. Walaupun dalam tempoh yang sekejap, sesiapa yang menontonnya pasti merasa geram, marah, benci pada si pelaku tersebut. Siapa menyangka si pelaku tersebut merupakan ibu kepada bayi itu sendiri.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 10 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kesepuluh mengandung. Tulang belakang bayi sudah dapat dilihat. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim kita? Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan Hamil 9 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kesembilan mengandung. Pembentukan bayi makin sempurna. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim kita? Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Segmen 12 Jam Bloglist #14 Mialiana.com

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan 8 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kelapan mengandung. Embrio makin membesar dan dikenali sebagai fetus. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim kita? Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan 7 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu ketujuh mengandung. Embrio mula bergerak aktif di dalam rahim. Teruja nak tahu kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim kita? Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan 6 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu keenam mengandung. Embrio mula membentuk anggota tubuh badan menyerupai bayi. Teruja nak tahu kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim kita? Ikuti perkembangan bayi dalam kandungan dari minggu ke minggu.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan 5 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu kelima mengandung. Tahniah! Zigot (embrio) telah melekat dengan jayanya di dinding rahim. Ketahui kondisi janin sepanjang mengandungkan bayi di dalam rahim kita: perkembangan bayi dalam kandungan.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan 4 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu keempat mengandung. Alhamdulilah, sperma berjaya melekat di dinding rahim menerusi proses persenyawaan sperma dan ovum. Bahagianya si ibu, bakal menimang cahaya mata dalam beberapa bulan sahaja lagi. Memandangkan tempoh hamil selama 4 minggu itu, bermakna telah sebulan usia kandungan. Ingin tahu kondisi janin dalam perut sepanjang mengandungkan bayi kita yang comel tu? Jom baca info hamil: perkembangan bayi dalam kandungan.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan 3 Minggu

Tempoh kehamilan sudah memasuki minggu ketiga mengandung. Jika seorang wanita perasan akan perubahan badan, semestinya dia akan dapat menjangka berita kehamilan dirinya. Dulu, aku sendiri pun tak tahu, tak perasaan. Memandangkan aku mempunyai kitaran haid yang tak teratur, tak perasan diri dah hamil. Syukur alhamdulillah.. Rezeki cahaya mata dari Yang Maha Esa. Ingin tahu kondisi janin dalam perut sepanjang mengandungkan bayi kita yang comel tu? Jom ikuti perkembangan janin bayi dalam kandungan.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan 2 Minggu

Jika anda hamil anak sulung, pasti inilah berita paling menggembirakan! Berita kehamilan yang ditunggu-tunggu oleh seorang bergelar isteri. Apatah lagi betapa girangnya sang suami bila isteri disahkan mengandung! Ini bermakna suami bakal menjadi bapa, manakala kita pula bakal menjadi ibu! Indah sungguh anugerah Allah Taala. Alhamdulillah.. Ingin tahu kondisi janin dalam perut sepanjang mengandungkannya? Mengikuti perkembangan janin bayi dalam kandungan? Jom baca info kehamilan di bawah.

Perkembangan Bayi Dalam Kandungan 1 Minggu

Setiap wanita bergelar isteri, pasti teruja mendangar berita kehamilan. Ini menandakan seseorang itu bakal menjadi ibu. Lumrah, seorang ibu hamil ingin mengetahui kondisi janin dalam perutnya. Perkembangan janin bayi dalam kandungannya yang membesar dari hari ke hari.  

Minum Air Gula Ketika Hamil & Ujian MGTT

Aku daftar diri sebagai ibu hamil di Klinik Kesihatan Kerajaan masa tu umur kandunganku baru nak masuk 3 bulan. Lepas buat ujian darah, ujian air kencing, ukur berat badan dan sukat ketinggian, aku diberi borang suruh buat ujian air gula yang dikenali ujian MGTT.

Pengenalan Blog uWish – Berkongsi Tips Ibu Hamil

As salam rakan pembaca, Alhamdulillah terbinanya blog baruku yang dikenali uWish. Dengan blog baru ni, aku nak berkongsi pengalaman hamil bersama pembaca, berkongsi tips hamil, tips wanita mengandung, segala macam perihal kehamilan dan kisah menjadi ibu.